akce
ověřeno zákazníky
termíny dodávek
novinky N
novinky TT novinky H0
 

TOPlist


» Odpovědi na nejčastější dotazy
FAQ obchodní

Zde naleznete bezpečnostní pokyny k užívání produktů, které u nás můžete zakoupit: bezpečnostni instrukce


 

Proč nemáme v nabídce kompletní sortiment obtisků, doplňků a další malosériové výrobky českých výrobců?

Bohužel tento sortiment je pro nás těžko prodejný, neboť jsme plátci DPH. Drobní výrobci daň neplatí a mají proto možnost prodávat o 21% levněji. 
Občas sortiment do nabídky zařadíme, ale díky dani musíme cenu zvýšit, nebo prodávat se ztrátou. 


Rychlost dodávek

Vše je o pěnezích. Pokud by zákazník zaplatil se zbožím i náklady na poslání od výrobce, bylo by zboží dostupné u výrobce
u nás do týdne, což je běžná doba balíku na cestě. Pokud ale chceme dosáhnout nízké ceny, musíme objednávky slučovat a posílat výrobci až je objem produktů cca 10 000 Kč bez DPH.
Čím více sloučíme, tím nižší je pak cena zboží. Příklad LS Model, který účtuje za zaslání cca 1200Kč. Pokud objednáme 16 vozů, 75Kč z ceny jsou náklady na dopravu na vůz.
Navíc výrobce vyrobí najednou třeba jen dva české modely a ty dříve vyrobené již nemá, takže neumožnuje slučování více produktů.
Pokud nechceme zboží navyšovat o vysoké náklady na dovoz, musíme u některých značek objednávat jen cca 4x ročně. /L.S. Models, nebo 6x ročně A.C.M.E. Od výrobců z DE jsou dodávky již pravidelné.
Běžná dodací lhůta už bývá cca měsíc, někdy dva. U nejprodávanějších značek - Tillig, Roco, Fleischmann, Kuehn atd. je to jen týden, max. dva. 

Pokud ale objednáte zboží, které výrobce nemá sám na skaldě, čeká se na vyrobení. Vyrábí se, až se výrobci sejde více objednávek. Příklad patrové vozy TT ČD KUEHN - další série byla vyrobena po 3 letech.
Termín se nedá přesně určit, může to být týden, nebo také rok. Prodejce toto nemůže ovlivnit, kritika prodejců za čekání je nelogická, prodejce termíny výroby neovlivní. 
Pokud tedy neobjedná najednou 100 lokomotiv, to pak posune termín výroby, pokud je volná kapacita. Toto je třeba případ čekání na BR80 v TT u Roco.

Čeští výrobci - tady se čekává na vyrobení. Pošleme objednávku a teprve pak se spustí výroba. Většinou se jedná o malosériové výrobce, takže to není jejich hlavní činnost. Výroba zakázky pak trvá třeba měsíc.
Občas má výrobce dovolenou, nebo je nemocný, výroba pak trvá déle. Kdo zná náročnost modelářské práce, tak to pochopí. V českých podmínkách pro podnikání buďme rádi, že české modely někdo vůbec vyrábí.  
lkým výrobcům se výroba českých modelů často nevyplatí. A zkuste si sami vyrobit návěstidlo, autíčko v TT atd. V zahraničí by za své výrobky dostali dvojnásobek, za práci si účtují minimum,
neboť český zákazník má většinou nedostatek financí. Čeští výrobci si zaslouží obdiv.


Platební karty zvyšují ceny zboží v obchodech

Co se týká platebních karet, je problém jeden zásadní. Tj. že všechno zboží musí být díky kartám dražší o cca 1-3%, které si strhává banka za použití plateb. karet od obchodníků za to, že kartu od zákazníka přijali. Proto spousta obchodů karty nepřijímá. Navíc peníze z banky dorazí až za pár dní. Pokud by chtěl zákazník zboží vrátit, tak mu vracíme více peněz, než nám na účet přijde. U větších zakázek je to i běžně i přes 500Kč.  Banka si i při stornování zakázky provizi za použití karty nechá. Proto prosím neplaťte zboží kartou, které nemusí být dostupné! 


Nedostupné modely ( Brejlovce, Bardotky atd. ) můžeme někdy dodat jako ND 

Stále se množí poptávky na lokomotivy, které již nejsou v nabídce. Je zde možné řešení, které je však dražší.
Můžeme často nabídnout karosérii a další potřebné ND, které si pak osadíte na jiný dostupný model.
Třeba nějaký německý ve slevě. Získáte tak model, který je již dávno vyprodán.


Rozdíly v cenách modelů v Německu a v ČR

Německé modelářské prodejny mají vyšší marže než české a můžou si dovolit více investovat. Zde jdou důvody:
- platí nižší daň z prodeje, tj. DPH 19%, v ČR 21%
- mají nižší logistické náklady, neboť většina výrobců je z Německa.
  V ČR musí často prodejci platit přepravu 300-1200Kč za balík, proto musí spojovat objednávky a nemůžou objednávat denně.
- v ČR je cca 8x méně obyvatel a 2x menší kupní síla. Z toho plyne, že stejně dobrý německý prodejce má 16x více zakázek.
  Je to teorie, ale je jasné, že modely si v Německu může dovolit téměř každý, v ČR jsou spíše pro malou skupinku nadšenců.
- možnost lepší nákupní ceny. Kdo prodá 10x více, určitě je pro výrobce zajímavější než pár nadšenců, kteří prodávají v ČR.
Nevýhodou německých obchodníků jsou samozřejmě vysoké náklady na mzdy, ceny nájmů atd.

Ceny kontrolujeme i s německými prodejci, abychom měli ceny stejné, nebo nižší. Neze ale kontrolovat všechno.
Máme však díky slevám potom mnohem méně prostředků na investice, nákupům na sklad atd. 
Německý prodejce si může dovolit obchod 5x větší a může mít více zboží skladem, český obchodník aby měl na provoz,
tak musí mít většinou i jiný zdroj příjmů. A prodávat nejen do ČR, ale po celé Evropě, zejména tam, kde je větší kupní síla.

Rozdíl velikostí

Zde můžete vidět rozdíl nejpoužívanějších velikostí modelů v ČR, velikostí HO - největší, TT - střední, N - nejmenší:

srovnání velikostí

srovnání velikostí


Co znamená stav skladu

Vážení zákazníci, na základě dotazů zde popisujeme myšlenku zobrazení více stupňů stavu skladu

Stav skladu uvádí spousta prodejců  jednoduše  a to těmito způsoby:

1 / Zboží je skladem x  zboží není skladem

2/ Zboží máme 3ks   x  zboží není skladem, možnost dodání cca do 14 dnů...

3/ Zboží máme 5-10ks   x  nemáme skladem ( prý kvůli zmatení konkurence :-) , spíše je s tím ale pak méně práce)

Tento systém je sice osvědčený, ale neboť 15 let máme firmu s IT,  jsme zvyknutí na mnohem kvalitnější systém informací, které nám dodavatelé poskytují.  A rádi bychom  je nabízeli i svým zákazníkům.

Neboť nevlastníme systém který stojí desítky tisíc měsíčně a je propojený  se stavy skladů dodavatelů, jako mají běžně velcí distributoři IT, snažíme se toto nějakým způsobem přenést i na obyčejný vláčkový  e-shop, což však obnáší mnoho práce navíc a riziko chyb. Bohužel žádný kvaliní portál jsem v oblasti modelové železnice doposud nenašli a to ani u výrobců modelové železnice. Distributoři kteří toto v IT umí  v modelové železnici neexistují.

Náš pokus vypadá tedy takto, a zde popíšeme, co byste měli vidět:

1/ SKLADEM na prodejně, expedujeme ihned -  je to jasné, zboží by mělo být přímo na prodejně,
je možné si jej ihned zakoupit.
Tady prosím pozor, pokud je počet položek 0ks, je lepší si stav ověřit mailem nebo telefonicky.  Bohužel e-shop na kterém je naše nabídka neumí změnit stav informace o dostupnosti při prodeji produktu a musí se toto upravovat ručně. Proto se na to může někdy zapomenout a prosíme Vás proto o toleranci, pokud dojde někde k chybovému stavu.

2/ SKLADEM na distribučním skladě, expedujeme do 7 dnů -   zboží je buď u výrobce, nebo distributora, na jiné partnerské prodejně nabo na našem externím skladě / na prodejnu se nám vše nevleze /
Prostě kdekoliv,  kde předpokládáme,  že zboží jsme schopni připravit do 3-7 dnů.

3/ SKLADEM u výrobce, expedujeme do 14 dnů - toto znamená, že zboží je u výrobce, u kterého předpokládáme dodání do 7-14 dnů a mělo by být skladem. Mohlo by být někdy i do 3 dnů, ale kvůli nákladům na dopravu se objednávky spojují.

4/ Pokud zboží není skladem, můžeme vám jej objednat - zboží jsme neprověřovali, ale je v nabídce u výrobce. Dostupnost ověříme až na základě Vaší objednávky. Může být dostupné do 3 dnů, nebo i za rok.  Informaci sdělíme na vyžádání mailem cca do 2 dnů.

Další stavy popíšeme příště, ale už z názvu jsou asi jasné.

Bohužel může nastat problém v tom, že zboží které bylo včera ještě u dodavatele dostupné už dnes není. Tento stav nemusíme zjistit hned a pak se může stát, že se zákazník zlobí. Bohužel dokud nezačnou výrobci generovat automatické stavy skladu pro prodejce, tak toto nezměníme. Abych informace o dostupnosti zákazníkům více zkvalitnil, uvádíme na webu alespoň informace o stavu skladu u firmy Tillig , kterou měsíčně aktualizujeme. Pokud podobný oběžník poskytnou i další výrobci, rádi jej uvedeme též.


 

 

MDUwYj