H0 - Parní lokomotiva 011 062 DB / ROCO 70051

Kód: 70051RO
Značka: ROCO
9 040 Kč
Dodání do 4-7 dnů
Možnosti doručení
Novinka 2023

Detailní informace

Detailní popis produktu

Novinka 2023 od firmy Roco

ROCO katalog 2023

Parní lokomotiva německých spolkových drah 011 062.

Pohon na třech nápravách tendru a přes kardanový hřídel na všech třech hnacích nápravách lokomotivy.

■ Verze s bílými pneumatikami kol
■ Detailně propracovaný model s novým konstrukčním kotlem.
■ Sady jemných kovových koleček
■ S přiloženou sadou leptaných štítů
■ Možnost dodatečné montáže generátoru kouře

Někdejší hvězdy DRG byly po druhé světové válce většinou v šokujícím stavu - zejména v oblasti racionalizace. Původně se plánovalo jejich vyřazení z provozu. Velký nedostatek lokomotiv však vedl k rozhodnutí renovovat všechny stroje. Zbytky proudnicového pláště byly odstraněny jako součást letounu L4. Kvůli značně opotřebovaným kotlům St 47 K se DB v roce 1953 rozhodla vybavit všechny vozy 01.10 svařovaným výkonným kotlem se spalovací komorou.
Lokomotiva 01 1062, která byla uvedena do provozu v roce 1940, dostala nový kotel v roce 1954. V roce 1968 byl v rámci přeřazení na čísla odpovídající EDP přečíslován na 011 062-7. V posledních letech před z-stavením byl přidělen do depa Rheine, kde v roce 1973 opustil službu a bylo o něj pečováno se zvláštní pozorností.

 


 

Dampflokomotive 011 062 der Deutschen Bundesbahn.

Antrieb auf drei Achsen des Tenders und über Kardanwelle auf alle drei Treibachsen der Lok.

■ Ausführung mit weißen Radreifen
■ Fein detailliertes Modell mit Neubaukessel
■ Feine Metallradsätze
■ Mit beiliegendem geätztem Schildersatz
■ Rauchgenerator nachrüstbar

Die einstigen Stars der DRG waren nach dem Zweiten Weltkrieg meist in einem erschreckend schlechten Zustand – vor allem im Bereich der Stromlinienverkleidung. Zunächst war bei ihnen eine Ausmusterung geplant. Der große Lokomotivmangel führte jedoch zu der Entscheidung, alle Maschinen aufzuarbeiten. Im Rahmen einer L4 wurden die Reste der Stromlinienschale entfernt. Wegen der stark abgezehrten Kessel aus St 47 K beschloss die DB 1953, alle 01.10 mit einem geschweißten Hochleistungskessel mit Verbrennungskammer auszustatten.
Die 1940 in Dienst gestellte Lokomotive 01 1062 erhielt 1954 ihren neuen Kessel. Im Rahmen der Umzeichnung auf EDV-gerechte Nummern wurde sie 1968 in 011 062-7 umgezeichnet. Die letzten Jahre vor der z-Stellung war sie dem Bw Rheine zugeteilt, wo sie 1973 ihren Dienst quittierte und besonders aufmerksam betreut wurde.

Doplňkové parametry

Kategorie: H0 - Parní lokomotivy
? Měřítko: H0
? Žel. správa: DB Německo
? Epocha: IV
Stát: Německo
? Výrobce: ROCO
V prodeji od: Novinka 2023
? Sklad u výrobce: skladem 22.4.2024

VIDEO novinky Roco 2023 v češtině

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: