H0 - Parní lokomotiva 77.28 zelená / ROCO 70083

Kód: 70083RO
Novinka
Značka: ROCO
7 850 Kč
Dodání do 4-7 dnů
Možnosti doručení

Novinka 2023 / 2024

Detailní informace

Detailní popis produktu

Novinka 2023 od firmy Roco

Expedice v únoru 2024

ROCO katalog 2023

Parní lokomotiva 77.28 Rakouských spolkových drah.

■ Verze s vyhazovačem Giesl
■ Volně stojící vedení
■ Kovové nárazníky
■ Nejjemnější kola s nízkými okolky kol
■ Hnací a spojovací tyče vyrobené z litého kovu
■ Instalované osvětlení kabiny a motoru; přepínatelné v digitálním režimu


Na začátku 70. let byl Linz ještě parní lokomotiva Eldorado s lokomotivami řad 50 a 52, 77 a 93. Kromě strojů převážně nebo částečně opravovaných byly ostatní většinou ve vzhledově značně zchátralém stavu, tedy: rezavé a špinavé.
Parta mladých kluků – pozdějších spoluzakladatelů Rakouské společnosti pro železniční historii – se pustila do optimalizace vzhledu jednotlivých parních lokomotiv.
77.66 byl z hlediska zbarvení speciální kus Gusto. Dostalo „barvy státní železnice“. Kotel černý, vodní nádrže a kabina řidiče zelená, kola červená, pneumatiky kol a prstence kotle lesklé. Toto barevné provedení sice neexistovalo ani na starých rakouských lokomotivách, ani na lokomotivách z doby první republiky, ale nám klukům se líbilo a mezi železničními nadšenci a fotografy se rychle rozkřiklo, že na neelektrifikovaných tratích v Horním jsou na cestách skvosty. Rakousko.
77.28, který byl přidán později, dostal srovnatelný barevný vzhled 77.66. Držela si ho ještě dlouho poté, co už byla ve vlastnictví ÖGEG. Nejpozději po své poslední hlavní prohlídce však získala zpět své tradiční barevné schéma ÖBB.
I když se tyto dvě „barevné“ 77 nikdy nehodily k železniční historii, stále jsou součástí rakouské železniční historie, protože v tomto barevném provedení jsou stále v provozu.


Dampflokomotive 77.28 der Österreichischen Bundesbahnen.

■ Ausführung mit Giesl Ejektor
■ Freistehende Leitungen
■ Metallpuffer
■ Feinste Räder mit niedrigen Spurkränzen
■ Treib- und Kuppelstangen aus Feingussmetall
■ Führerstands- und Triebwerksbeleuchtung eingebaut; im Digitalbetrieb schaltbar

Zu Beginn der 1970er Jahre war Linz noch ein Dampflok Eldorado mit Loks der Reihen 50, 52, 77 und 93. Abgesehen von haupt- oder teilausgebesserten Maschinen waren die anderen zumeist in optisch eher marodem Zustand, will heißen: rostig und verschmutzt.
Eine Gruppe junger Burschen – spätere Mitbegründer der Österreichischen Gesellschaft für Eisenbahngeschichte – machten sich daran, einzelne Dampfloks optisch zu optimieren.
Ein besonderes Gusto Stück in Sachen Farbgebung wurde die 77.66. Sie erhielt eine „Länderbahnlackierung“. Kessel schwarz, Wasserkästen und Führerhaus grün, Räder rot, Radreifen und Kesselringe glänzend. Zwar hatte es diese Farbgebung weder bei altösterreichischen noch bei Lokomotiven aus der Zeit der Ersten Republik gegeben, uns Jungen aber gefiel sie und sehr rasch sprach es sich bei Eisenbahnfreunden und Fotografen herum, welche Glanzstücke auf nicht elektrifizierten Strecken Oberösterreichs unterwegs waren.
Die später hinzu gekommene 77.28 erhielt das vergleichbare farbige Aussehen der 77.66. Sie behielt es noch lange Zeit, als sie bereits im Besitz der ÖGEG war. Spätestens nach ihrer letzten Hauptuntersuchung bekam sie allerdings ihr angestammtes ÖBB-Farbkleid wieder.
Wenngleich die beiden „bunten“ 77er eisenbahnhistorisch nie stimmig waren, so sind sie dennoch, weil noch in diesem Farbkleid in Betrieb, ein Stück österreichischer Eisenbahngeschichte.

Doplňkové parametry

Kategorie: H0 - Parní lokomotivy
? Měřítko: H0
? Žel. správa: ÖBB Rakousko
? Epocha: IV
Stát: Rakousko
? Výrobce: ROCO
V prodeji od: Novinka 2024, Novinka 2023
? Sklad u výrobce: skladem 16.4.24

VIDEO novinky Roco 2023 v češtině

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: