H0 - DCC/ZVUK Parní lokomotiva 011 062 DB / ROCO 70052

Kód: 70052RO
Značka: ROCO
11 973 Kč
Dodání do 4-7 dnů
Možnosti doručení
Novinka 2023

Detailní informace

Detailní popis produktu

Novinka 2023 od firmy Roco

ROCO katalog 2023

Parní lokomotiva 011 062 Deutsche Bundesbahn.

Pohon na třech nápravách tendru a přes kardan na všech třech hnacích nápravách lokomotivy.

■ Verze s bílými pneumatikami
■ Detailně propracovaný model s novým kotlem
■ Sady jemných kovových kol
■ S přiloženou leptanou sadou značek
■ Generátor kouře lze dovybavit

Bývalé hvězdy DRG byly po druhé světové válce většinou v děsivě špatném stavu - zejména v oblasti aerodynamického krytu. Původně se počítalo s jejich vyřazením. Velký nedostatek lokomotiv však vedl k rozhodnutí všechny stroje repasovat. Jako součást L4 byly odstraněny zbytky aerodynamického pláště. Kvůli silně opotřebovaným kotlům St 47 K se DB v roce 1953 rozhodly vybavit všechny 01.10 svařovaným vysoce výkonným kotlem se spalovací komorou.
Lokomotiva 01 1062, která byla uvedena do provozu v roce 1940, dostala svůj nový kotel v roce 1954. V rámci přečíslování na počítačově kompatibilní čísla byla v roce 1968 přečíslována na 011 062-7. Poslední roky před z-pozicí byla přidělena do depa Rheine, kde v roce 1973 opustila službu a bylo o ni obzvlášť pečlivě postaráno.


Dampflokomotive 011 062 der Deutschen Bundesbahn.

Antrieb auf drei Achsen des Tenders und über Kardanwelle auf alle drei Treibachsen der Lok.

■ Ausführung mit weißen Radreifen
■ Fein detailliertes Modell mit Neubaukessel
■ Feine Metallradsätze
■ Mit beiliegendem geätztem Schildersatz
■ Rauchgenerator nachrüstbar

Die einstigen Stars der DRG waren nach dem Zweiten Weltkrieg meist in einem erschreckend schlechten Zustand – vor allem im Bereich der Stromlinienverkleidung. Zunächst war bei ihnen eine Ausmusterung geplant. Der große Lokomotivmangel führte jedoch zu der Entscheidung, alle Maschinen aufzuarbeiten. Im Rahmen einer L4 wurden die Reste der Stromlinienschale entfernt. Wegen der stark abgezehrten Kessel aus St 47 K beschloss die DB 1953, alle 01.10 mit einem geschweißten Hochleistungskessel mit Verbrennungskammer auszustatten.
Die 1940 in Dienst gestellte Lokomotive 01 1062 erhielt 1954 ihren neuen Kessel. Im Rahmen der Umzeichnung auf EDV-gerechte Nummern wurde sie 1968 in 011 062-7 umgezeichnet. Die letzten Jahre vor der z-Stellung war sie dem Bw Rheine zugeteilt, wo sie 1973 ihren Dienst quittierte und besonders aufmerksam betreut wurde.

Doplňkové parametry

Kategorie: H0 - Parní lokomotivy
? Měřítko: H0
? Žel. správa: DB Německo
? Epocha: IV
? Dekodér: zvukový SOUND
Stát: Německo
? Výrobce: ROCO
V prodeji od: Novinka 2023
? Sklad u výrobce: skladem 25.3.24

VIDEO novinky Roco 2023 v češtině

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: