TT - Elektrická lokomotiva Bastard 372 008-3, ČSD / ROCO 7580003
Kód: 7580003RODetailní popis produktu
Novinka podzim 2023, výroba 4Q/2024
Elektrická lokomotiva 372 008 Československých státních drah
- jemná paprsková kola
- detailní provedení karoserie a precizní potisk
- samostatně připojitelnými zásuvnými díly
- kvalitní pětipólový motor se dvěma setrvačníky
- všechny 4 nápravy jsou poháněné
- dvě kola s bandážemi, sběr proudu ze všech os
- světla se přepínají podle směru jízdy, tři čelní reflektory osazené LED teple bílá, zadní červená
- kulisa krátkého spřáhla NEM358
- konektor pro připojení dekodéru podle NEXT18
- nejmenší pojížděný poloměr je 286 mm (staré kolejivo)
V 80. letech 20. století se ČSD a DR rozhodly pořídit dvousystémové lokomotivy, aby zjednodušily neustále rostoucí provoz a provoz v přeshraniční dopravě na trati Berlín-Drážďany-Praha. Výrobce lokomotiv v NDR, firma LEW Hennigsdorf, však v té době pracoval na plný výkon, a tak zakázku získala česká lokomotivka Škoda, která již měla s těmito stroji různé zkušenosti. Jako základ se nabízely lokomotivy CSD řady ES 499.1 a 499.2. Německá energetická soustava 15 kV/16⅔ Hz však byla novým územím. Dvojitá zakázka zahrnovala 15 lokomotiv BR 372 pro ČSD a 20 lokomotiv BR 230 pro DR. Univerzální stroje byly používány v osobní i nákladní vlakové dopravě. Při hodinovém výkonu 3 260 kW bylo dosaženo maximální rychlosti 120 km/h. V Německu se třídě láskyplně říká "lis na knedlíky", českému protějšku se říká "bastard".
* pokud model nemáme skladem, ale je u výrobce /zelená tečka/, pak od nás expedujeme přibližně do 3-7 dnů.
* pokud chcete mít informace o změně ceny nebo o naskladnění, aktivujte si tlačítko HLÍDAT pod cenou
* spřáhla lze zaměnit za jiný typ, u modelu je šachta dle NEM 362 (spřáhlo se zacvakne)
* fotky ČD jsou podobné již dříve vyrobené verze od firmy Kuehn ( stejná forma)
Elektrolokomotive 372 008 der Tschechoslowakischen Staatsbahnen.
■ Authentische Nachbildung als klassische Epoche-IV-Ausführung
■ Modell in fein detaillierter Ausführung mit separat angesetzten Steckteilen
■ Feine Speichenräder
■ Im Digitalbetrieb mit einzeln schaltbarem Spitzen- oder Schlusslicht
In den 1980er Jahren entschlossen sich die CSD und die DR Zweisystemloks zu beschaffen, um den stetig wachsenden Verkehr und die Betriebsabläufe im grenzüberschreitenden Verkehr auf der Strecke Berlin–Dresden–Prag zu vereinfachen.
Der Lokomotivbauer in der DDR, das LEW Hennigsdorf, war zu dieser Zeit jedoch voll ausgelastet, sodass die tschechische Lokfabrik Skoda, die schon diverse Erfahrungen mit solchen Maschinen hatte, den Auftrag erhielt. Als Basis boten sich die CSD-Baureihen ES 499.1 und 499.2 an. Allerdings wurde mit dem deutschen Stromsystem 15 kV/16⅔ Hz Neuland betreten. Der Doppelauftrag enthielt 15 Loks BR 372 für die CSD und 20 Loks BR 230 für die DR.
Die Universalmaschinen wurden im Personen- und Güterzugverkehr eingesetzt. Bei einer Stundenleistung von 3.260 kW wird eine Höchstgeschwindigkeit von 120 km/h erreicht. In Deutschland wird die Baureihe liebevoll „Knödelpresse“ genannt, das tschechische Pendant nennt man im Nachbarland „Bastard“.
Doplňkové parametry
Kategorie: | TT - Elektrické lokomotivy |
---|---|
? Měřítko: | TT |
? Žel. správa: | ČSD |
? Epocha: | IV |
? Lokomotiva: | Bastard |
? DCC konektor: | NEM 662 Next18 |
? rozměr mm: | 140 |
spřáhla: | nový typ |
Stát: | Československo |
? Výrobce: | ROCO |
V prodeji od: | 4Q/2024, Novinka 2024, Novinka 2023 |
ean: | 9005033067892 |
Zahájení expedice: | 3.12.2024 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.