ARCHIV CZ TT - DCC/ZVUK parní lokomotiva BR 02 0201-0 zelená / Roco 36036
Kód: 36036RODetailní popis produktu
■ Verze epocha IV jako v 80. letech
■ Pouze s jedním generátorem v kouřové komoře
■ Bez stoupačky oleje na zadní straně tendru
■ Se zvukem Henning sound
* dva připojené obrázky modelu jsou podobné vyprodané lokomotivy s kódem 36029
K testování nových osobních vozů potřeboval výzkumný ústav v Halle další rychlou parní lokomotivu. Nový stroj 18 201 byl vytvořen z vysokorychlostní cisternové lokomotivy 61 002 a částí vysokotlakého zkušebního lokomotivy H 25 024. Jako generátor páry sloužil upravený nový kotel řady 22 s prodlouženou kouřovou komorou a vyhazovačem Giesl. Stroj byl vybaven protitlakovou brzdou, aby byla při rychlé jízdě přesně udržována rychlost. Rychlé cestování znamenalo až 175 km / h, protože model 18 201 byl původně schválen pro tuto nejvyšší rychlost - později 180 km / h - ovšem jen vpřed.
V roce 1967 byl instalován hlavní systém spalování ropy. S přechodem na nový systém čísel počítačově kompatibilních společností na DR v roce 1970 byl stroj uveden jako 02 0201-0. Již v době NDR získala status tradičního lokomotivy. Často se dostalo zvláštních cen již v 80. letech, a to buď na objednávku DMV, nebo - přinášející cizí měnu - pro západní cestovní kanceláře. V roce 1985, k 150. výročí německých železnic, získala lokomotiva poprvé povolení k výjezdu na západ. V té době to byla jedna z velkých atrakcí na norimberské výstavě.
Technické specifikace: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
* pokud model nemáme skladem, ale je u výrobce /zelená tečka/, pak od nás expedujeme přibližně do 3-7 dnů.
* pokud potřebujete objednat ND, pošlete nám kód z přiloženého seznamu ND do mailu a sdělíme Vám cenu.
* pokud chcete mít informace o změně ceny nebo o naskladnění, aktivujte si tlačítko SLEDOVAT pod cenou
Dampflokomotive 02 0201 der Deutschen Reichsbahn.
■ Epoche-IV-Ausführung im Zustand der 1980er Jahre
■ Mit nur einem Generator auf der Rauchkammer
■ Ohne Ölsteigleitung an der Tenderrückseite
■ Mit Henning-Sound
Zur Erprobung neuer Reisezugwagen benötigte die Versuchsanstalt Halle eine weitere schnellfahrende Dampflok. Die neue Maschine 18 201 entstand aus der Schnellfahr-Tenderlokomotiven 61 002 und Teilen der Hochdruck-Versuchslok H 25 024. Als Dampferzeuger diente ein abgewandelter Neubaukessel der Baureihe 22 mit einer verlängerten Rauchkammer und Giesl-Ejektor. Zum exakten Einhalten der Geschwindigkeit bei schneller Fahrt stattete man die Maschine mit einer Gegendruckbremse aus. Schnelle Fahrt bedeutete bis zu 175 km/h, denn für diese Höchstgeschwindigkeit war die 18 201 zunächst ‒ später 180 km/h ‒ zugelassen, freilich nur vorwärts.
1967 wurde eine Ölhauptfeuerung eingebaut. Mit Umstellung auf das neue System computergerechter Betriebsnummern bei der DR im Jahr 1970 wurde die Maschine als 02 0201-0 geführt. Den Status als Traditionslok hatte sie schon zu DDR-Zeiten erhalten. Oft kam sie schon in den 1980er Jahren zu Sonderzugehren, entweder auf Bestellung des DMV, oder ‒ devisenbringend ‒ für westliche Reiseveranstalter. 1985, zum 150-Jahr Jubiläum der deutschen Eisenbahnen, erhielt die Lok das erste Mal eine Ausreisegenehmigung in den Westen. Sie stellte damals eine der großen Attraktionen auf der Nürnberger Ausstellung dar.
Doplňkové parametry
Kategorie: | ARCHIV |
---|---|
? Měřítko: | TT |
? Žel. správa: | DR Německo |
? Epocha: | IV |
Edice vozidel: | Limitovaná série |
? Dekodér: | zvukový SOUND, projekt Henning sound |
? DCC konektor: | NEM 651 |
? rozměr mm: | 211 |
? poloměr mm: | 310 |
Stát: | Německo |
? Výrobce: | ROCO |
V prodeji od: | Novinka 2022, Novinka 2021 |
? Sklad u výrobce: | vyprodáno |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.