TT - rychlíkový vůz Ba Praha 1, Ep. IV, čtyřdveřový / IGRA MODEL 97200001

Kód: 97200001
Česko, Slovensko Výprodej
Značka: Igra Model
1 690 Kč
Prodej ukončen
Možnosti doručení

U výrobce vyprodáno

Detailní informace

Detailní popis produktu

U výrobce vyprodáno

Novinka prosinec 2021  / Epocha: IV. / číslo 1: 51 54 20-11 038-7 / Délka přes nárazníky: 196 mm  / 

Prototyp:
Rychlíkový vůz 2. třídy určený pro mezinárodní dopravu dle úmluv RIC a MC na hlavních tratí s rychlostí 120 km/h. Vůz je opatřen pensylvánskými podvozky jhy, má 10 oddílů a postranní chodbu. Objem vyrobených kusů od započatí výroby 1958 až do konce výroby 1960 se vyšplhal na 288 ks v postupných dodávkách. Interval čísel 3347 až 3399 a 3578 až 3812. (Od roku 1968 došlo k přečíslení podle UIC v intervalu 51 54 29-10 000-x až 51 54 29-10 081-x v případě oddílu s rozhlasovou ústřednou a na intervaly 51 54 20-10 000-x až 51 54 20-10 199-x.)

Vůz je vybaven 10-ti oddíly s 80-ti koženými sedadly v zelených barvách, na chodbě se nachází 8 sklopných.
Na jednom představku se nachází záchod a umývárna, na druhém záchod a oddíl pro průvodčího
Od roku 1959 byly vozy vyráběny s rozhlasovou ústřednou, později však byly demontovány a byl v nich prodej občerstvení.

Model:
Nová konstrukce vozu s vysokou mírou detailů a mnoha dodatečnými díly
Vůz je konstrukčně uzpůsoben pro dodatečnou instalaci osvětlení.
Na fotografiích lze vidět i potisk čela a pečlivé balení vozů.
* manuál chybně upozorňuje na absenci přípravy k instalaci osvětlení pod sedadly. Plíšky jsou oproti 8 dveřové sérii již osazeny! 

Katalog Noviny 2020 v PDF

Výroba čtyřnápravových vozů Ba a Bac byla zahájena roku 1958 a 1959 v národním podniku Tatra Smíchov (původně Ringhofferovy závody na Smíchově). Vozy byly určeny k provozu na hlavních tratích o rychlosti 120 km/h. Byly určeny pro mezinárodní provoz podle RIC a MC.
Později v roce 1960 byla zahájena výroba čtyřnápravových vozů Bai se stejnou konstrukcí pro provoz ve vnitrostátní osobní dopravě.
Zejména v 60. letech byly tyto vozy, kromě Bai, řazeny do mezinárodních rychlíků. Zajížděly do tehdejšího Německa (zejména mezi Prahou a Berlínem), Rakouska, Maďarska, Rumunska, Bulharska a Jugoslávie. Řada Bai představovala úplně poslední typ osobních vozů stavěných v Tatře Smíchov.


Schnellzug Ba Praha IV. - 1

Prototyp:
Schnellzugwagen der Klasse 2 für den internationalen Verkehr nach den RIC- und MC-Konventionen auf Hauptstrecken mit einer Geschwindigkeit von 120 km/h. Der Wagen ist mit Pennsylvania-Drehgestellen ausgestattet, hat 10 Abteile und einen Seitengang. Vom Produktionsbeginn 1958 bis zum Ende der Produktion 1960 wurden 288 Einheiten in gestaffelten Lieferungen hergestellt. Die Nummernintervalle sind 3347 bis 3399 und 3578 bis 3812. (Ab 1968 erfolgte die UIC-Umnummerierung im Intervall 51 54 29-10 000-x bis 51 54 29-10 081-x für das funkgesteuerte Abteil und in die Intervalle 51 54 20-10 000-x bis 51 54 20-10 199-x).

Der Wagen ist mit 10 Abteilen mit 80 Ledersitzen in grüner Farbe ausgestattet, mit 8 Liegesitzen im Korridor. Ein Abteil hat eine Toilette und einen Waschraum, das andere eine Toilette und ein Abteil für den Schaffner.
Ab 1959 waren die Wagen mit einer Funksteuerung ausgestattet, wurden aber später abgebaut und in ihnen wurden Erfrischungen verkauft.

Modell:
Formeneuheit mit hohem Detaillierungsgrad und vielen zusätzlichen Teilen
Der Wagen ist für den Einbau einer zusätzlichen Beleuchtung ausgelegt.

Doplňkové parametry

Kategorie: 4 - osé
? Měřítko: TT
? Žel. správa: ČSD
? Epocha: IV
Edice vozidel: Nová forma
? rozměr mm: 196
Stát: Československo
? Výrobce: IGRA MODEL
V prodeji od: Novinka 2021
? dom. stanice Bai: Praha
Zahájení expedice: v roce 2021
? Na kolejišti: Holešov

VIDEO

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: