H0 - set 5 osobních vozů Karwendelexpress DRG / LILIPUT L330500
Kód: L330500Detailní popis produktu
Zvýhodněná cena, poslední kus! SLEVA - mírně pomačkaná v rozích krabička
Nejnižší cena za posledních 30 dnů byla 9 690 Kč
Novinka 2021 podzim, Rakousko
Set se skládá ze čtyř rychlíkových vozů (3x 3.třída, 1x 1/2/3.třída) s různými provozními čísly a zavazadlového vozu. Vozy se nedodávají samostatně. Modely s vnitřním vybavením. Kinematika krátkého spřáhla s šachtou dle NEM362. Spřáhla Liliput.
Karwendel je mezinárodní rychlík mezi Německem a Rakouskem. Vlak byl pojmenován podle pohoří Karwendel, které tvoří německo-rakouskou hranici jižně od Garmisch-Partenkirchenu a kterým projíždí po Mittenwaldské dráze (Karwendelbahn). Byl zaveden v roce 1930 a v současnosti je označován jako vlakový spoj Intercity-Express provozovaný společností Deutsche Bahn AG.
Od roku 1912, kdy byla otevřena Mittenwaldská dráha, jezdí vlaky do turistických středisek v pohoří Karwendel, jako je Mittenwald a Seefeld v Tyrolsku. První expresní vlaky D-Zug jezdily od roku 1925 po elektrifikované železnici Mnichov-Garmisch-Partenkirchen. V roce 1930 zavedla Německá říšská dráha Karwendel-Express, který spojoval Mnichov s Innsbruckem malebnou trasou Karwendelbahn přes hory s hraničním přechodem v Mittenwaldu. Byly postaveny speciální osobní vozy, které zajížděly do dějiště zimních olympijských her v Garmisch-Partenkirchenu v roce 1936. Provoz byl ukončen za druhé světové války.
Po válce pokračoval provoz D-Zug z Mnichova do Seefeldu a Innsbrucku. V roce 1969 Deutsche Bundesbahn znovu zavedla vlak Ft Karwendel s dieselovými soupravami VT 11,5 TEE, vlak jezdil pouze v sobotu a byl zařazen do kategorie balíkových turistických vlaků, které obsluhovaly několik středisek zimních sportů na trati Karwendelbahn mezi Garmischem a Seefeldem. Provoz začínal ve Frankfurtu nad Mohanem, tedy mnohem severněji než předválečný začátek v Mnichově. od zavedení systému Intercity v roce 1971 se vlak jmenoval ICt Karwendel.
Třída 111 DB s vlakem IC Karwendel v Garmisch-Partenkirchenu (1983)
V květnu 1979 byl zaveden denní spoj Intercity z Brém do Innsbrucku s názvem IC Karwendel, tažený elektrickými lokomotivami DB třídy 103 a 111. V roce 1983 byla zavedena nová linka IC Karwendel. Dne 31. května 1987 se stal jedním z prvních spojů EuroCity, který začal jezdit až do Hamburku, ale jeho původní jižní konečná stanice Innsbruck byla již v září 1987 změněna na Seefeld a po pouhém roce jako EuroCity byl vlak přestavěn na Intercity.
Od roku 2008 jezdí Karwendel jako ICE s vysokorychlostními elektrickými soupravami ICE T (DB Class 411), severní konečnou stanicí je Berlín a region jižně od Mnichova obsluhuje pouze o víkendech. (zdroj: wikipedie)
Minimální poloměr oblouku 360 mm.
Délka každého rychlíkového vozu 238 mm.
Délka zavazadlového vozu 250 mm.
Doplňkové parametry
Kategorie: | velikost H0 |
---|---|
? Měřítko: | H0 |
? Žel. správa: | DRG Německo |
? Epocha: | II |
? rozměr mm: | 1202 |
? Výrobce: | Liliput |
V prodeji od: | Novinka 2022 |
ean: | 5026368305002 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.