akce
ověřeno zákazníky
termíny dodávek
novinky N
novinky TT novinky H0
 

TOPlist


»
Bezpečnostní pokyny k užívání zakoupeného produktu

Zde naleznete potřebné informace, kterým by měla být věnována pozornost před začátkem užívání zakoupeného produktu.

Bezpečnostní instrukce

Komentáře, odpovědi
Čistící vůz na FALLER CAR SYSTEM
Inspirace na YOUTUBE :-) Bohužel, nemáme v nabídce, musíte si yvrobit!
 
Pozáruční servis modelů
Vzhledem k přetížení techniků nepřijímáme nyní na opravy modely, které nebyly u nás zakoupeny.
Pokud si model přinesete, opravu provedeme, ale až ve volné chvíli, může to tedy trvat i 1/4 až 1/2 roku!
Máme zakázek hodně a přednost musíme dávat servisu IT, který je pro nás mnohem efektivnější, než servis modelů.
Dále mají přednost montáže zvuků, digitalizace a další podpora prodeje nových modelů + záruční servis.
Mimozáruční servis modelů by byl samozřejmě možný provádět přednostně pod podmínkou,
že by byl zákazník ochoten zaplatit za opravu modelu stejně jako za servis IT, tedy min. kolem 500Kč/h.  
Těžko se ale najde zákazník, který za opravu lokomotivy BTTB v hodnotě 700kč bude ochoten zaplatit 2h práce, tj. 1000Kč.
Z toho vyplývá, že servis starších modelů je možný, ale nejsme schopni slíbit termín opravy - musíme jej dělat ve volnu.
Každý namítne, že opravu může udělat za pár korun i student. Ale kdo zaplatí poškozenou karosérii, když se něco ulomí?
Kdo si zkoušel montovat dekodér do Hektora TT a ulámal si zábradlí, ví o čem mluvím.
Opravy modelů může dělat jen zkušený a velmi opatrný modelář, u kterého nehrozí, že model poškodí.
Navíc dostupnost ND je pouze na modely vyrobené cca po roce 2000, takže modely BTTB a staré PIKO přijímáme poze na  údržbu.
Na starší modely doporučujeme shánět ND svépomocí po bazarech. Ani neznáme modeláře, který by opravy BTTB nabízel.
Když to srovnáme s IT - mobily, foťáky, tiskárny do 5000Kč se neopravují, i když jsou jen dva roky staré.
Oprava by vyšla tolik, že by to zákazník nezaplatil :-( Navíc ND výrobci na ,,levné,, modely nedělají.
 
ČNB - výsměch všem občanům ČR.... 
Zboží z dovozu  se zdražilo i o 10% a to hlavně kvůli ČNB. Obraty všem o něco klesnou, neboť se zboží zdražilo a ne každý si bude moci ještě nákup dovolit. Samozřejmě na změně kurzu i pár lidí vydělalo, ale spodních 10 miliónů to není. 95% občanů intervence poškodila, stačí se podívat na ceny modelů. Takže ti co tvrdí jak vše se s příchodem EURA zdraží by se měli podívat, co nám ČNB předvedla díky absenci EURA. Vše z dovozu zdražili X násobně více, než kdybychom přešli z koruny na EURO. A kdo za to byl potrestán? Pan Singer má stále své teplé místečko, přestože devalvoval naši měnu a znehodnotil lidem úspory. Hanba. 
 
Platby kartou, slevomaty atd.? Jsou výhodné pro banky a zprostředkovatele
Je potřeba, aby si každý uvědomil, že z každého pohybu přes platební karty, přes Goopay, slevomaty, zprostředkovatele plateb atd. jde vždy o to,  že si 
chce někdo z vašich peněz něco navíc uknosnout. Nevěřte tomu, že je to výhodné. Všichni chtějí  po prodejcích ze zakázky několik procent a o to musí být zboží dražší, než kdybyste platili prodejci přímo na účet.  Když nám někdo platí předem kartou, peníze putují nekonečně dlouho, navíc si zprostředkovatel vezme i několik set provize u větších zakázek. Že se tím žádná banka ani portál nechlubí, to je jasné. Jsou to skryté poplatky, které ale vždy zaplatí zákazník - a to je potřeba tajit.
Když někdo používá při placení kartu, tak zboží je vždy o několik % dražší, než kdyby se platilo jen v hotovosti. Místo slevy pak zákazník přispívá třeba bance.   
Navíc není vůbec domyšlen systém možnosti vrácení platby. Pokud někdo platí kartou, tak prodejce nedostane celou částku a vrácení poplatku je jen na dobré vůli zprostředkovatele. Je třeba vědět, že při využítí zprostředkovatale, mu část peněz přenecháváte za to, že Vám umožnil platbu on-line, až po obdržení zboží atd.

Rušení objednávek na poslední chvíli
Vážení zákazníci, moc vás prosíme, abyste brali ohled na to, že pokud něco objendáte přes e-shop a my to nemáme skladem, že zboží musíme závazně objednat u výrobce a často i předem zaplatit. Navíc u každého slušného obchodníka je obvyklé, že pokud už zadá pokyn k výrobě, tak už si zboží odebere a nemůže výrobu jen tak zrušit. Bohužel jsme se ale opakovaně setkali s tím, že zákazníci zboží u nás objednají, my jej výrobci zaplatíme,
uháníme jej aby produkt co nejdříve vyrobil, nebo vyexpedoval a ve chvíli kdy informujeme zákazníka, že objednaný produkt obdrží v nejbližsích dnech, tak nám zákazník sdělí, že už jej vlastně nepotřebuje. Samozřejmě chápeme, že se může stát, že dodávka byla limitována nějakým termínem, nebo jste produkt již sehnali někde jinde. Ale proč nám tuto informaci nesdělíte ihned při objednávce do poznámky? Nebo ve chvíli, kdy zboží někde jinde zakoupíte nám nepošlete kratičkou zprávu, abychom zboží pro Vás nedováželi a zbytečně neplatili?
Často se jedná o položky, které jsou málo poptávané a dovezeme je právě kvůli Vám.
Dnes může každý zboží převzít a vyzkoušet a bez udání důvodu jej vrátit. Na to má každý právo. Realita je však taková, že za 15 let podnikání jsme se setkali s jediným zákazníkem, který nám zboží vrátil bez udání důvodu. Navíc takové, které se pro něj speciálně složitě shánělo a stejné už doma měl, takže věděl přesně co si objednal. Navíc opakovaně volal, že zboží chce. Takže není to běžné, žádný korektní zákazník toto nikdy neudělá.
Obchodníci si takové neférové zákazníky dobře zapamatují a už jim příště nic nepošlou.
Je ale samozřejmě naprosto v pořádku, když se s námi někdo domluví, že se zbožím není spokojen a pošle jej zpět. Vždycky všem vyjdeme vstříc.  A velmi mile nás překvapilo, že všichni zákazníci byli natolik solidní, že si za vrácené zboží vybrali něco jiného.
Tak jen na závěr - moc a moc vás všechny prosíme, pokud ztratíte zájem o zaslání objednaného zboží, dejte nám vědet co nejdříve a ne až při expedici. Navíc často máme pro vás odloženo třeba 9 položek a čekáme jen na jednu, takže prosím pište, pokud vás tlačí termín dodání.  Děkuji.

Nepřebírání balíků zákazníky

V poslední době jsme se setkali s problémem, že zákazníci nepřeberou od pošty objednané záslky a ty se nám vrací zpět. Přitom zákazník je od nás informován mailem, že je zboží na cestě, někdy navíc i telefonicky. Pokud není zastižen na uvedené adrese, tak dostává 2x zprávu od Č. Pošty SMS kou. Není nám proto jasné, proč se neustále vyskytují případy, že se nám balíky vrací. Pošta má elektronický záznam o tom, že zákazník neprojevil i přes výzvy o vyzvednutí zájem a za každý i nepřebraný balík pak musíme sami přepravci zaplatit. Podle pošty je jednoznačně vina na straně zákazníků, kteří si zboží objednají a pak nevyzvednou. Když zákazníkům zašleme výpis ze záznamů České pošty, tak s námi přestanou komunukovat. Když navrheneme, že pošleme zboží znova pouze na základě platby předem, zákazníci se odmlčí. Některé e-shopy mají Blacklist, kde vyvěšují zákazníky, kteří se nechovají korektně a objednávky nepřebírají, dokonce  z nich pak vamáhají i poštovné. Je to něco jako Heureka pro prodejce, ale opačně. Měli bychom ji též zavést? Slušnost by měla být i ze strany kupujících a někdo si asi jen tak hraje a myslí si, že balíky cestují jen tak zadarmo. 
Každý zákazník, který objednává zboží a pak jej nevyzvedává si musí sám sáhnout do svědomí. Pokud se něco stane, stačí se omluvit. Může se stát každému, že mu nevyjdou peníze, nebo musí odjet. Stačí se nám ozvat a domluvíme se.
Ale to, že někteří zákazníci místo toho přestanou komunikovat, je bohužel smutné. Ale i s takovými se bohužel setkáváme.


Úzkorozchodná průmyslová kolej v TT

Zajímavým zpestřením kolejiště TT je zakoupení kolejí ve velikosti N ( které máme skladem od PECO i Fleischmann)
a setu malých vozíků H0e od ROCO.  Takto rozšíříte kolejiště o úzkorozchodnou trať  na pile, v dole, v lese atd.


AUKRO, burzy a jiné ,,výhodné koupě,,

Zákazníci si občas stěžují, že viděli za podezřelou cenu nějaký model od f. ROCO, Tillig, PIKO atd. někde na burze, nebo na slevovém portále jako je AUKRO, nebo podobném. Co k tomu říci? Každý autorizovaný prodejce zastupující výrobce modelů podepisuje smlouvu s výrobcem, kde se zavazuje, že nebude kazit dobré jméno značky prodejem modelů na místech, které jsou určeny pro prodej použitých nebo malosériových modelů. Zde musí každý kupující počítat, že to nemusí být vše jak má být. Zboží nemusí mít záruku, není vystaven doklad, cena je bez DPH atd. Někdo doveze krabici lokomotiv ze zahraničí a pak je prodává za výhodnou cenu. Každého by mělo napadnout, že něco není v pořádku. Prodejce který vám nabídne model na AUKRO nebo na burze, nesmí podle obchodních podmínek výrobce tímto způsobem modely prodávat. Pokud takto činí, porušuje podmínky které mu výrobce dal. Pokud budeme kupovat jen zboží ve slevě, tam výrobce zjistí, že se model nedaří prodávat za doporučené prodejní ceny, které pokrývají náklady na vývoj, výrobu a prodej a další model pro ČR nebude vyrábět a zaměří se na jiné lukrativní zákazníky. Takže zákazník který nakupuje nové značkové modely někde za podezřele výhodnou cenu a ne od autorizovaného prodejce, tak si musí být vědom toho, že oddaluje šance všech modelářů na nové modely pro ČR.  Pokud není ochoten zákazník zaplatit cenu stanovenou výrobcem / dá se zjistit v EUR na webu výrobce/, tak dává jasný signál výrobci, že další modely v ČSD a ČD již nemá vyrábět a měl by se raději zaměřit na solventní zahraniční zákazníky. Bohužel na veletrzích se toto téma probírá u mnoha výrobců, kteří zvedají prst a zvažují výrobu českých modelů. Je to jen na nás, na českých modelářích.
Nyní je ukázka českého trhu v TT Brejlovcích . Všichni je chtěli a když jsou nyní na trhu, tak se prodávají méně než výrobce očekával a často ve slevě. Co z toho vyplává? Výrobce si velice dobře rozmyslí, jestli má přijít na trh s českými lokomotivami v TT. Pokud se nevyplatí jejich výroba, další atraktivní modely nečekejme. Kolik z nás má alepsoń 3 barevné mutace? Jsou na trhu 3 výrobci, už více jak 10 barevných verzí a modeláři mají pořád nějaké výhrady a chtějí často kvalitnější model za stejné peníze.
To čekáme na to, až se stane zázrak a někdo vyrobí 100% věrný model? Bohužel, Brejlovce již nikdo vyrábět neplánuje, jen se doprodávají. Pokud se nezmění zájem u českých modelářů. Kdo si potrpí na detaily, musí se smířit s tím, že takový model bude stát mnohem více než stojí běžný model. Když takový model znikne, zaplatí to český zákazník?
A prodejci? Těch ubývá, neboť zákazníci jsou zvyklí, že na všechny modely je sleva na úkor prodejce. Porovnejte si, ceny co vidíte všude na e-shopech a ceny doporučené  od výrobce v EUR. Logicky pak prodejcům nevychází prostředky na nějaké zkvalitnění prodeje. Proto si vážíme každého modeláře, který si uvědomuje cenu výrobku i cenu práce. Nic dnes není zadarmo.

Na trhu chybí rozdělení modelů do 3 kategorií / jako má třeba PIKO /

Při současné ceně cca 2690Kč za Brejlovce TT dostane výrobce jen cca 75 eur po odečtení DPH a nákladů na prodej a logistiku. Za tu cenu pořídíte v Německu tak 1 noc v hotelu.  Za tuto cenu je to hračka, propracovaný model by mohl začínat na mnohem vyšší ceně. Bohužel modeláři v ČR díky nízké kupní síle očekávají za tyto peníze nejvyšší možnou kvalitu. Výrobce však musí skloubit kvalitu/ cenu.
Takže je velká škoda, že se na diskuzích v ČR objevují neustále kritiky na všechny modely co kdo vyrobil. Kritika je samozřejmě potřeba, ale mělo by být vždy zdůrazněno, že kvalita odpovídá ceně a poděování za to, že se vůbec někdo v EU obtěžoval vyrobit modely pro malý český trh.  Díky kritice na webech víme o několika modelech, které se vůbec nebudou vyrábět a výrobce dává přednost modelům pro ostatní země.  Spousta modelářů chce modely 100% precizně vyrobené, ale za cenu za kterou to nejde vyrobit. Co s tím? Ideální by bylo, kdyby se rozdělili modely pro náročné modeláře - ty by stály 2x více a byly by perfektně zpracované a vytříděné bez jakékoliv vady. Tyto modely by byly připraveny na ozvučení, kouř atd. Kolik dnes najdeme modelů v TT připravených na kouř? Objevují se limitované edice, které nabízejí něco navíc za přijatelnou cenu, tyto jsou ale především v H0.

Pro běžný trh by stačily dnes běžné modely,  pokud možno s dobrým poměrem cena/kvalita. Takových je dnes většina.
90% modelářů nevadí tečka na laku, drobná vadu v nástřiku, či chybějící anténka.  Kdo si chce hrát a jezdit pro radost, ten tyto detaily neřeší. Důležitá je spolehlivá jízda, nevadí pak  ani když model občas změní rychlost, pokud se jedná o zanedbatelnou změnu.
Třetí kategorie by měly být dětské modely - naprosto jednoduché, bez potisku, jen na hraní. Takový model by měl stát tolik co podvozek a hrubý výlisek. Tedy nejlépe o 1/3 méně. Tyto modely chybí zejména v TT...
V H0 a N je nabídka levných startsetů mnohem lepší.


BALNÉ
Máme zavedeno balné, a to ve výšši 30Kč. Tuto položku zavedla kvůli zvýšeným nákladům na expedici velká část našich dodavatelů. Tuto částku nám účtují i tam, kde nakupujeme 15 let i za několik miliónů ročně. Částka 25Kč +DPH zhruba odpovídá nákladům na přípravu a zabalení balíku, takže z toho neplyne pro nás žádný zisk. Balíků odchází velké množství a pokrytí nákladů na expedici nám umožnilo odesílání více zrychlit a zkvalitnit. Dobírečné a cena za přepravu se platí přepravci a odpovídá jejich současným sazbám - není z toho nic pro nás! Na objednávkypřes internet s vyzvednutím osobně na prodejně platí při platbě v hotovosti sleva 1-2%, při zaslání platby převodem předem je sleva 1%. Z plateb přes kartu nebo přes zprostředkovatele /Gopay, ePlatby atd./ si bankovní organizace strhávají provizi ve výšši cca 2-3%, proto jsou zvýhodněni jen zákazníci kteří platí hotově na prodejně, nebo bežným převodem. Pokud chcete aby byla objednávka vyřízena přednostně a zcela bezchybně, je nejlepší posílat vždy objednávkypřes e-shop, v nouzi mailem. Telefonické objednávky provádějte prosím jen ve vyjímečných případech, zaevidování vaší objednávky je pak opožděno a může dojít k chybám.
Od určité částky je u nás poštovné zdarma. Pozor - nevztahuje se na některé výrobky ve slevách! U výrobku je pak upozorněmí. Zboží které je skladem na prodejně se snažíme expedovat v den objednávky, případně v následující pracovní den.

Zajímavost ze světa: Jak se dají s trochou fantazie použít figurky - Fotografie zde  

Návštěva výroby v ROCO / Fleischmann video Youtube

technická podpora modely

stavba kolejiště

plánky kolejiště , seznam ND na modely BTTB, Tillig zde: manuály BTTB

Postup při instalaci přechodové koleje
Potřebujete-li mít kolejiště z modelového kolejiva TT rozebíratelné, doporučujeme použít
na přechod ,,modulovou kolejnici Tillig 83139,,

stavba krajiny

český návod k GRAS-MASTER NOCH /volný překlad z Google/ připravujeme

manuály ke stavebnicím LPH

 

ZDNmZDJ