H0 - DCC/ZVUK Elektrická lokomotiva BR E52 DB / ROCO 70063

Kód: 70063RO
Značka: ROCO
10 089 Kč
Dodání do 4-7 dnů
Možnosti doručení
Novinka 2023

Detailní informace

Detailní popis produktu

Novinka 2023 od firmy Roco

ROCO katalog 2023

Elektrická lokomotiva E 52 03 Deutsche Bundesbahn.

■ Verze Era III v lahvově zeleném laku
■ Detailně propracovaný model s mnoha samostatně připojenými zásuvnými díly
■ Replika pohonu mazacího čerpadla
■ Prototypová koncepce pohonu
■ Funkční replika zvedáku
■ Nejjemnější kovová paprsková kola
■ Brzdové destičky přesně na úrovni podběhů kol
■ Přístupové žebříky správné délky. Zajišťují provoz na různých modelových železničních poloměrech.
■ V digitálním provozu s individuálně zapínatelnými světlomety a zadními světly a osvětlením kabiny řidiče

DRG obstaralo těžkou elektrickou lokomotivu pro přepravu dlouhých osobních vlaků na elektrifikovaných bavorských hlavních tratích. Z četných návrhů padlo rozhodnutí ve prospěch lokomotivy 2'BB2', která měla mít stejné motory jako nákladní lokomotiva BR E 91, s níž se také počítalo. byl opuštěn pomaloběžný velký motor a padlo rozhodnutí pro čtyři menší elektromotory. Každá skupina motorů má dva motory. Předlohový hřídel pohání přes šikmé ojnice zvedákový hřídel, který je pomocí táhla spojen se dvěma hnacími nápravami. Lokomotiva, která je se 140 t jednou z nejtěžších elektrických lokomotiv, jaké kdy byly v Německu vyrobeny, měla výkon 2200 kW a maximální rychlost 90 km/h.
V letech 1924/1925 dodali výrobci lokomotivy bavorské koncernové správě DRG, která je uvedla do provozu jako třídu EP 5 s čísly 21 501-535. V roce 1927 dostaly označení E 52 01-35. 29 jednotek, které zůstaly u Bundesbahn po válce byly označeny jako BR 152 od roku 1968. V únoru 1973 vysloužil DB silniční číslo 152 014, poslední zástupce této řady.


Elektrolokomotive E 52 03 der Deutschen Bundesbahn.

■ Epoche-III-Ausführung in flaschengrüner Lackierung
■ Fein detailliertes Modell mit vielen separat angesetzten Steckteilen
■ Nachbildung des Schmierpumpenantriebs
■ Vorbildgerechtes Antriebskonzept
■ Funktionsfähige Nachbildung der Blindwelle
■ Feinste Speichenräder aus Metall
■ Bremsklötze exakt auf Radlaufebene
■ Rastbare Aufstiegsleitern in korrekter Länge. Sie gewährleisten den Betrieb auf unterschiedlichen Modellbahnradien.
■ Im Digitalbetrieb mit einzeln schaltbarem Spitzen- oder Schlusslicht und Führerstandsbeleuchtung

Zur Beförderung langer Reisezüge auf den elektrifizierten bayerischen Hauptbahnen beschaffte die DRG eine schwere Elektrolokomotive. Aus zahlreichen Entwürfen entschied man sich für eine 2'BB2'-Lokomotive, welche die gleichen Motoren erhalten sollte wie die ebenfalls geplante Güterzuglokomotive BR E 91. Bei dieser Neukonstruktion ging man von der bisherigen Bauweise von Elektrolokomotiven mit einem langsam laufenden Großmotor ab und entschied sich für vier kleinere Elektromotoren. Jede Triebwerksgruppe besitzt zwei Motoren. Eine Vorgelegewelle treibt über schräge Kurbelstangen eine Blindwelle an, welche durch Kuppelstangen mit zwei Treibachsen gekuppelt ist. Die Lokomotive, die mit 140 t zu den schwersten jemals in Deutschland gebauten Elektrolokomotiven gehört, leistete 2.200 kW und hatte eine Höchstgeschwindigkeit von 90 km/h.
Die Hersteller lieferten die Lokomotiven in den Jahren 1924 /1925 an die Gruppenverwaltung Bayern der DRG, die sie als Gattung EP 5 mit den Nummern 21 501–535 in Betrieb nahm. 1927 erhielten sie die Bezeichnung E 52 01–35. Die nach dem Krieg bei der Bundesbahn verbliebenen 29 Exemplare wurden ab 1968 als BR 152 bezeichnet. Im Februar 1973 musterte die DB mit der 152 014 die letzte Vertreterin dieser Baureihe aus.

Doplňkové parametry

Kategorie: H0 - Elektrické lokomotivy
? Měřítko: H0
? Žel. správa: DB Německo
? Epocha: III
? Dekodér: zvukový SOUND
Stát: Německo
? Výrobce: ROCO
V prodeji od: Novinka 2023
? platba: platba možná pouze převodem nebo kartou
? Sklad u výrobce: skladem 22.4.2024

VIDEO novinky Roco 2023 v češtině

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: