H0 - DCC/ZVUK Elektrická lokomotiva 243 001 DR / ROCO 7510025

Kód: 7510025RO
Novinka
Značka: ROCO
8 688 Kč
Bude vyrobeno
Možnosti doručení
Novinka 2023

Detailní informace

Detailní popis produktu

Novinka 2023 od firmy Roco

ROCO katalog 2023

Elektrická lokomotiva 243 001 Deutsche Reichsbahn.

■ "Bílá paní
■ Poprvé se samostatně aplikovanými stěrači čelního skla
■ Dodatečně připojené zásuvné díly, částečně v technice leptání
■ S přiloženými sadami desek pro označení jako 212 001 a 243 001
■ V digitálním provozu s přepínatelným předním nebo zadním světlem a osvětlením kabiny řidiče.

Postupná elektrifikace sítě tratí DR si na počátku 80. let vyžádala vývoj čtyřnápravové elektrické lokomotivy. Původně byly plánovány dvě verze. Třída 212 s maximální rychlostí 160 km/h pro rychlíkovou dopravu a třída 243 s maximální rychlostí 120 km/h pro osobní a nákladní dopravu. V roce 1982 byl na jarním veletrhu v Lipsku představen zkušební motor 212 001 společnosti LEW Hennigsdorf s rychlostí 140 km/h. Protože však tehdejší rychlostní koncepce DR počítala pouze s maximální rychlostí 120 km/h, model 212 se do sériové výroby nedostal.
Prototyp třídy 212 byl zpočátku používán pro rozsáhlý testovací program. Poté byl odeslán do Dessau ke zkušební demontáži. To sloužilo k určení hospodárné údržby a kontroly hlavních sestav. Při tom byl změněn převodový poměr, maximální rychlost byla snížena na 120 km/h a lokomotiva byla přečíslována na 243 001. V následném testovacím programu "Bílá dáma" důsledně prokázala svou spolehlivost. Poté Deutsche Reichsbahn vrátila prototyp výrobci KLEW.

 


 

Elektrolokomotive 243 001 der Deutschen Reichsbahn.

■ „Weiße Lady“
■ Erstmals mit separat angesetzten Scheibenwischern
■ Extra angesetzte Steckteile, teilweise in Ätztechnik
■ Mit beiliegenden Tafelsätzen zur Beschriftung als 212 001 und 243 001
■ Im Digitalbetrieb mit schaltbarem Spitzen- oder Schlusslicht und Führerstandsbeleuchtung

Die fortschreitende Elektrifizierung des DR-Streckennetzes erforderte Anfang der 1980er Jahre die Entwicklung einer vierachsigen E-Lok. Ursprünglich waren zwei Ausführungen vorgesehen. Als Baureihe 212 mit 160 km/h Höchstgeschwindigkeit für den Schnellzugsdienst und als Baureihe 243 mit 120 km/h Höchstgeschwindigkeit für den Reise- und Güterzugdienst. 1982 wurde die 140 km/h schnelle Versuchsmaschine 212 001 der LEW Hennigsdorf auf der Leipziger Frühjahrsmesse vorgestellt. Da das damalige DR-Geschwindigkeitskonzept aber nur eine Höchstgeschwindigkeit von 120 km/h vorsah, ging die 212 nicht in Serie.
Der Prototyp der Baureihe 212 wurde zunächst für ein umfangreiches Erprobungsprogramm verwendet. Anschließend wurde sie dem Raw Dessau zur Probezerlegung zugeführt. Diese dient der Festlegung einer wirtschaftlichen Instandhaltung und Überprüfung der Hauptbaugruppen. Im Zuge dessen wurde die Getriebeübersetzung geändert, die Höchstgeschwindigkeit auf 120 km/h herabgesetzt und die Lok auf 243 001 um nummeriert. Beim nachfolgenden Versuchsprogramm stellte die „Weiße Lady“ ihre Zuverlässigkeit konstant unter Beweis. Danach gab die Deutsche Reichsbahn den Prototyp an den Hersteller KLEW zurück.

Doplňkové parametry

Kategorie: H0 - Elektrické lokomotivy
? Měřítko: H0
? Žel. správa: DR Německo
? Epocha: IV
? Dekodér: zvukový SOUND
Stát: Německo
? Výrobce: ROCO
V prodeji od: Novinka 2023
? Sklad u výrobce: není skladem 16.4.24

VIDEO novinky Roco 2023 v češtině

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: