H0 - Krytý nákladní vůz Ndk, Zr, ep. III / Brawa 50741

Kód: 50741BR
Novinka Česko, Slovensko
Značka: Brawa
1 067 Kč
Bude vyrobeno
Možnosti doručení

NOVINKA 2024

Detailní informace

Detailní popis produktu

Provozní číslo: 1.29567

 

PODROBNOSTI O MODELU

  • Kovová ložiska náprav
  • Podvozek s tříbodovým uložením
  • Realistická konstrukce rámu podle vzoru
  • Dodatečně připojené kryty ložisek náprav
  • Brzdové destičky ve výši kolejnic
  • Dodatečně připojené madla
  • Dodatečně připojené stupínky
  • Dodatečně připojený brzdový tyčový mechanismus nápravy
  • Dodatečně připojený brzdový systém
  • Průchozí opěrná konstrukce vozu

 

INFORMACE O PROTOTYPU

 

INFORMACE O VZORU

Zavedení svařovací technologie od roku 1933 vedlo k tomu, že Německá říšská dráha stále více přešla k tomu, že součásti svých vozů již nebyly spojovány nitěním, ale svařováním. Výhoda svařovací techniky spočívala zejména ve snížení hmotnosti, která mohla být využita k zvýšení užitečného zatížení. Aby bylo možné vyhovět i požadavku na vyšší rychlosti v nákladní dopravě, vyvinula DR od roku 1936 vůz "Gs Oppeln". Díky svému rozchodu náprav 6000 mm byla stanovena jeho maximální povolená rychlost na 90 km/h. Kromě eliminace klínových desek díky technologii svařování , se tato konstrukce vozu lišila hlavně svým ostrým rozpětím, které bylo kvůli dlouhému rozchodu náprav nutné. Zvýšená poptávka po nákladních vozech způsobená válkou vedla od roku 1938 k sériové výrobě "Gs Oppeln". Během následujících let bylo vyrobeno kolem 28 000 vozů bez a 6100 vozů s ruční brzdou. Mnoho vozů navíc dostalo parní, nebo dokonce elektrické vytápění, a mohlo tak být snadno nasazeno do expresních a rychlých vlaků jako nákladní vůz. Po skončení druhé světové války byly vozy rozptýleny po celé Evropě a byly tak například k vidění u železničních správ v Rakousku, Československu, Polsku nebo Belgii. Přečíslování vozidel mladé Německé spolkové dráhy na začátku 50. let vedlo k tomu, že se z "Gs Oppeln" staly "Gms 30". Část vozů dokonce přešla do parku EUROP a staly se tak mezinárodně použitelnými. S nástupem prvních nových nákladních vozů ke konci 50. let bylo rozhodnuto proti nákladné kompletní renovaci. Stávající vozy byly přečíslovány na "Glms 200" při zavedení systému čísel UIC a přežily jednotlivě až do roku 1979.

Doplňkové parametry

Kategorie: Plošinové a kontejnerové vozy
? Měřítko: H0
? Žel. správa: ČSD
? Epocha: III
? rozměr mm: 104,6
Stát: Československo
? Výrobce: Brawa
V prodeji od: Novinka 2024

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: