H0 - DCC/ZVUK Dieselová lokomotiva BR 236 DB / ROCO 70801

Kód: 70801RO
Značka: ROCO
7 038 Kč
Dodání do 4-7 dnů
Možnosti doručení
Novinka 2023

Detailní informace

Detailní popis produktu

Novinka 2023 od firmy Roco

ROCO katalog 2023

Dieselová lokomotiva 236 216 Německých spolkových drah.

■ Verze bez střešní
■ Zvětšená expanzní nádoba chladicí vody
■ Přídavné palivové nádrže na přední straně motoru
■ V digitálním provozu s přepínatelným posunovacím světlem.

Dieselové lokomotivy typu WR 360 C 14 byly původně používány německým Wehrmachtem pro provoz na strategicky důležitých místech. Po skončení druhé světové války se z něj stal civilní multitalent.
Ačkoli se po válce V 36 pod stejným názvem používal v západním i východním Německu, mezi oběma variantami byly zřetelné rozdíly: U DB zvyšovaly dojezd lokomotivy dvě přídavné palivové nádrže v přední části motoru. Kromě toho dostal model DB-V 36 přední mřížku chladiče ve stylu DB a expanzní nádržku na chladicí vodu na představci. Boční mřížky ventilátoru chladiče byly uzavřeny pomocí krytů a na přední straně byla vynechána boční klapka pro údržbu.
Poslední lokomotivy, nyní označené jako třída 236, sloužily u DB až do roku 1981.


 

Diesellokomotive 236 216 der Deutschen Bundesbahn.

■ Ausführung ohne Dachkanzel
■ Vergrößerter Kühlwasserausgleichsbehälter
■ Kraftstoffzusatztanks auf dem Motorvorbau
■ Im Digitalbetrieb mit schaltbarem Rangierlicht

Die Diesellokomotiven vom Typ WR 360 C 14 wurden ursprünglich von der deutschen Wehrmacht für den Einsatz an strategisch wichtigen Punkten eingesetzt. Mit dem Ende des Zweiten Weltkriegs wurde sie zum zivilen Multitalent.
Wenngleich die V 36 kurioserweise nach dem Krieg in West- und Ostdeutschland unter demselben Namen unterwegs war, gab es deutliche Unterschiede zwischen beiden Varianten: Bei der DB erhöhten zwei zusätzliche Kraftstofftanks auf dem Motorvorbau die Reichweite der Lokomotive. Außerdem bekam die DB-V 36 ein Frontkühlergitter nach DB-Bauart und einen Kühlwasserausgleichsbehälter auf dem Vorbau. Die seitlichen Kühlerlüftergitter wurden mithilfe von Blenden verschlossen, eine seitliche Wartungsklappe am Vorbau entfiel.
Die letzten, nun als Baureihe 236 bezeichneten Lokomotiven, waren bei der DB bis 1981 im Einsatz.

Doplňkové parametry

Kategorie: H0 - Dieselové lokomotivy
? Měřítko: H0
? Žel. správa: DB Německo
? Epocha: IV
? Dekodér: zvukový SOUND
Stát: Německo
? Výrobce: ROCO
V prodeji od: Novinka 2023
? Sklad u výrobce: skladem 22.4.2024

VIDEO novinky Roco 2023 v češtině

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: