ARCHIV - TT - parní lokomotiva BR 02 0201-0 zelená / Roco 36035

Kód: 36035RO
Česko, Slovensko
Značka: ROCO
8 590 Kč
Prodej ukončen
Možnosti doručení
vyprodáno

Detailní informace

Detailní popis produktu

NOVINKA 12/2021, expedice leden 2022, všem co si objednali včas / Čekáme zda bude ještě druhá série v roce 2022, na mnoho zákazníků nevyšlo...

Parní lokomotiva 02 0201 Deutsche Reichsbahn.

■ Verze epocha IV jako v 80. letech
■ Pouze s jedním generátorem v kouřové komoře
■ Bez stoupačky oleje na zadní straně tendru

K testování nových osobních vozů potřeboval výzkumný ústav v Halle další rychlou parní lokomotivu. Nový stroj 18 201 byl vytvořen z vysokorychlostní cisternové lokomotivy 61 002 a částí vysokotlakého zkušebního lokomotivy H 25 024. Jako generátor páry sloužil upravený nový kotel řady 22 s prodlouženou kouřovou komorou a vyhazovačem Giesl. Stroj byl vybaven protitlakovou brzdou, aby byla při rychlé jízdě přesně udržována rychlost. Rychlé cestování znamenalo až 175 km / h, protože model 18 201 byl původně schválen pro tuto nejvyšší rychlost - později 180 km / h - ovšem jen vpřed.

V roce 1967 byl instalován hlavní systém spalování ropy. S přechodem na nový systém čísel počítačově kompatibilních společností na DR v roce 1970 byl stroj uveden jako 02 0201-0. Již v době NDR získala status tradičního lokomotivy. Často se dostalo zvláštních cen již v 80. letech, a to buď na objednávku DMV, nebo - přinášející cizí měnu - pro západní cestovní kanceláře. V roce 1985, k 150. výročí německých železnic, získala lokomotiva poprvé povolení k výjezdu na západ. V té době to byla jedna z velkých atrakcí na norimberské výstavě.

Technické specifikace:
Náprav s bandážemi   2
Hnacích náprav   2
spřáhlo   NEM358
kinematika krátkého spřáhla
Min. poloměr   310 mm
Setrvačník   Ano
      
rozhraní   Elektrické rozhraní pro lokomotivy podle norem NEM 651 s konektorem
Nejlepší světlo   3 světlomety na obou koncích vozidla, které se mění podle směru jízdy
LED světlomet   Ano
Délka přes nárazníky   211 mm
 

katalog Roco TT  2021 v PDF

* pokud model nemáme skladem, ale je u výrobce /zelená tečka/, pak od nás expedujeme přibližně do 3-7 dnů.
* pokud potřebujete objednat ND, pošlete nám kód z přiloženého seznamu ND do mailu a sdělíme Vám cenu.
* pokud chcete mít informace o změně ceny nebo o naskladnění, aktivujte si tlačítko SLEDOVAT pod cenou 

pěkné fotky: http://trainmania.info/zapisky2013.html

K ozvučení je potřeba dekodér ND 129699 (originál ROCO) a repro  ND 129524 za 319Kč.
Zvuk si stáhnete z webu ZIMO http://www.zimo.at/web2010/sound/tableindex.htm#anchor351 
ND nebo kompletní montáž si můžete u nás objednat mailem.

Články a fotky na JACEK MODELY:  18 201  + 18 201 úprava zvuku + 18 201 úprava zvuku podruhé

Pokud chcete použít normální dekodér bez zahnutých nožiček, potřebujete 6 pinovou redukci 90st - NEM651_90
Tuto můžeme dodat za cca 100Kč.

* dva poslední  připojené obrázky modelu jsou podobné vyprodané lokomotivy s kódem 36029

Dampflokomotive 02 0201 der Deutschen Reichsbahn.

■ Epoche-IV-Ausführung im Zustand der 1980er Jahre
■ Mit nur einem Generator auf der Rauchkammer
■ Ohne Ölsteigleitung an der Tenderrückseite

Zur Erprobung neuer Reisezugwagen benötigte die Versuchsanstalt Halle eine weitere schnellfahrende Dampflok. Die neue Maschine 18 201 entstand aus der Schnellfahr-Tenderlokomotiven 61 002 und Teilen der Hochdruck-Versuchslok H 25 024. Als Dampferzeuger diente ein abgewandelter Neubaukessel der Baureihe 22 mit einer verlängerten Rauchkammer und Giesl-Ejektor. Zum exakten Einhalten der Geschwindigkeit bei schneller Fahrt stattete man die Maschine mit einer Gegendruckbremse aus. Schnelle Fahrt bedeutete bis zu 175 km/h, denn für diese Höchstgeschwindigkeit war die 18 201 zunächst ‒ später 180 km/h ‒ zugelassen, freilich nur vorwärts.

1967 wurde eine Ölhauptfeuerung eingebaut. Mit Umstellung auf das neue System computergerechter Betriebsnummern bei der DR im Jahr 1970 wurde die Maschine als 02 0201-0 geführt. Den Status als Traditionslok hatte sie schon zu DDR-Zeiten erhalten. Oft kam sie schon in den 1980er Jahren zu Sonderzugehren, entweder auf Bestellung des DMV, oder ‒ devisenbringend ‒ für westliche Reiseveranstalter. 1985, zum 150-Jahr Jubiläum der deutschen Eisenbahnen, erhielt die Lok das erste Mal eine Ausreisegenehmigung in den Westen. Sie stellte damals eine der großen Attraktionen auf der Nürnberger Ausstellung dar.

 
 

Doplňkové parametry

Kategorie: ARCHIV
? Měřítko: TT
? Žel. správa: DR Německo
? Epocha: IV
? DCC konektor: NEM 651
? rozměr mm: 211
? poloměr mm: 310
Stát: Německo
? Výrobce: ROCO
V prodeji od: Novinka 2021
? Sklad u výrobce: není skladem 5.3.24
Zahájení expedice: 22.12.2021

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: