TT - DCC/ZVUK Parní lokomotiva A4 4-6-2 4468 'Mallard', ep. II / HORNBY TT3007TXSM

Kód: TT3007TXSMHO
Novinka
Značka: HORNBY
6 425 Kč
Bude vyrobeno
Možnosti doručení
Novinka 2023

Detailní informace

Detailní popis produktu

Novinka 2023. Model v měřítku 1:120 od anglické firmy Hornby.

LNER Gresley A4 je jednou z nejikoničtějších expresních lokomotiv ve Velké Británii, jejíž oblá skříň je klasickým symbolem přístupu k rychlosti a designu ve 30. letech 20. století, kdy železnici stále více konkurovala silniční a letecká doprava. Představenstvo LNER vědělo, že musí zajistit rychlejší, pohodlnější a spolehlivější cestování mezi velkými městy.

Nigel Gresley, hlavní mechanik LNER, cestoval v Německu s dieselovou lokomotivou Fliegende Hamburger a byl ohromen její racionalizací, i když si uvědomoval, že je účinná pouze při vysokých rychlostech. Gresley si byl jistý, že upravená lokomotiva A3 Pacific se zefektivněním by mohla při stejné nebo vyšší rychlosti tahat větší náklady než jiné lokomotivy, a proto byla provedena řada zkoušek, které měly potvrdit vhodnost lokomotivy A3.

Po úspěšném dokončení zkoušek dala správní rada LNER Gresleymu zelenou k vytvoření proudnicových vlaků "Silver Jubilee", prvních nových proudnicových lokomotiv A4.Díky zefektivnění parního okruhu lokomotiv A4, vyššímu tlaku v kotli a rozšíření topeniště, které vytvořilo spalovací komoru, byly tyto lokomotivy účinnější než A3, protože spotřebovaly méně uhlí a vody - zejména později, když byly vybaveny také dvojitým komínem Kylchap. Tím se dále zlepšily jejich schopnosti při volné páře. Jejich proudnicová konstrukce jim nejen umožňovala dosahovat vysokých rychlostí, ale vytvářela také stoupavý tah kouře, který strojvedoucímu zakrýval výhled, což byl u nových motorů třídy A4 velký problém. Vypráví se, že během testování v aerodynamickém tunelu, po několika neúspěšných pokusech o vypuštění kouře, zůstal na hliněném modelu těsně za komínem nedopatřením otisk palce. Tím se podařilo kouř vyčistit a byl zapracován do konečného návrhu.

Nejznámější z těchto lokomotiv A4 je jistě 4468 Mallard, lokomotiva, která překonala a stále drží světový rekord v nejvyšší dosažené rychlosti parní lokomotivy. Tohoto rekordu bylo dosaženo v době, kdy vrcholil souboj proudnicových lokomotiv A4 od Gresleyho a Streamline Coronation od Stanierovy LMS. Mallard sloužil pod BR jako 60022, než byl počátkem roku 1963 vyřazen z provozu, protože byl již v roce 1960 určen k zachování a jeho historický význam byl uznán a pochopen.

Model je bez osvětlení, kola bez bandáží, sběrače u všech kol.

Lokomotiva obsahuje předmontovaný dekodér, který při použití aplikace HM|DCC, která je ke stažení ZDARMA, umožňuje přístup k celé řadě funkcí včetně zvuků, jako je několik píšťalek, pískání při přerušení vozu, píšťalka strážného a dokonce i bouchnutí dveří.
Mezi výhody systému HM7000 patří:
- ovládání prostřednictvím aplikace HM|DCC, kterou si můžete ZDARMA stáhnout, pomocí chytrého telefonu nebo zařízení
- Zvukové profily ZDARMA
- editace CV bez nutnosti vyjmout lokomotivu z rozvržení
- Technologie Bluetooth® - umožňuje rychlé zpracování instrukcí bez použití drátů.
- Triplexní zvuk jedinečný pro Hornby
- Dekodéry jsou plně kompatibilní se stávajícími ovladači Hornby DCC.
Funkce zahrnují:
- Pozadí Pára/výfuk páry/opékání zapnuto-vypnuto
- Vícenásobné pískání
- Brzda
- Kohoutek válce
- Prokluzování kol
- a mnoho dalšího...

Doplňkové parametry

Kategorie: TT - Parní lokomotivy
? Měřítko: TT
? Žel. správa: BR - British Rail
? Epocha: II
? Dekodér: zvukový SOUND
? DCC konektor: NEM 662 Next18
? rozměr mm: 191
Stát: Británie
? Výrobce: HORNBY
V prodeji od: Novinka 2023

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Britský výrobce modelové železnice především ve velikosti TT.  Stáhněte si HORNBY katalog TT 2024