H0 - Parní lokomotiva BR 03.10 DB / ROCO 73120
Kód: 73120RODetailní popis produktu
Výrobcem doporučená prodejní cena 469,90 EUR (cca 11 980 Kč) / U výrobce vyprodáno.
Nejnižší cena za posledních 30 dnů před spuštěním akce 10 490 Kč ,
Novinka 2021 říjen / Model v měřítku 1:87 ve velikosti H0
Expresní parní lokomotiva Německých spolkových drah třídy 03.10.
Detailně propracovaný model s kotlem nové konstrukce.
■ Tendr s klapkami tendru, které lze otevřít rukou.
■ Jemně detailní dvojkolí s paprskovými předními koly.
■ Reprodukce třetího vnitřního válce s vnitřní pohonnou jednotkou.
■ S osvětlením motoru
■ Možnost dodatečné montáže generátoru kouře
Nárůst dálkové osobní dopravy v Německu, prodlužování tratí a zkracování jízdních dob znamenaly, že dvouválcové rychlíkové lokomotivy řady 01 a 03 byly častěji než dříve tlačeny na hranice svých výkonů. V roce 1936 bylo rozhodnuto o pořízení nově vyvinutých tříválcových expresních lokomotiv, které měly v duchu doby zjednodušené opláštění. V prosinci 1939 dodal Borsig první prototypovou lokomotivu řady 03.10.
Lokomotivy 03 1001, 1002 a 1043 absolvovaly četné zkušební jízdy, během nichž se ukázalo, že díky trojitému motoru jezdí plynule i rychlostí 150 km/h a díky aerodynamickému opláštění ušetří ve srovnání s řadami 01, 03, 17.10, 18.3 a 18.5 značné množství paliva.
Z 60 skutečně vyrobených strojů jich válku přežilo pouze 45. Deutsche Bundesbahn jich mohla do svých zásob zařadit 26. Na rozdíl od původních plánů začala velká kariéra modelu 03.10 až po jeho "rozebrání" a renovaci. Až do roku 1966 poskytovaly tyto ušlechtilé závodní vozy, konečně vybavené novými výkonnými kotli, své služby v kvalitní rychlíkové dopravě pro DB.
Schnellzug-Dampflokomotive Baureihe 03.10 der Deutschen Bundesbahn.
■ Fein detailliert ausgeführtes Modell mit Neubaukessel
■ Tender mit händisch zu öffnenden Tenderklappen
■ Feine Radsätze mit Speichenvorlaufrädern
■ Nachbildung des dritten Innenzylinders mit Innentriebwerk
■ Mit Triebwerksbeleuchtung
■ Rauchgenerator nachrüstbar
Der anwachsende Fernreiseverkehr in Deutschland, Streckenausbauten und Fahrzeitverkürzungen führten dazu, dass die Zweizylinder-Schnellzuglokomotiven der Baureihen 01 und 03 häufiger als zuvor bis an ihrer Leistungsgrenze gefordert wurden. 1936 beschloss man die Beschaffung von neu entwickelten Dreizylinder-Schnellzuglokomotiven, dem Zeitgeist folgend mit Stromlinienverkleidung. Im Dezember 1939 lieferte Borsig die erste Baumusterlok der Baureihe 03.10 aus.
03 1001, 1002 und 1043 unternahmen zahlreich Messfahrten, bei denen durch das Drillingstriebwerk auch bei 150 km/h ein ruhiger Lauf und durch die aerodynamische Verkleidung eine erhebliche Brennstoffersparnis im Vergleich zu den Baureihen 01, 03, 17.10, 18.3 und 18.5 festgestellt wurde.
Von den 60 tatsächlich gebauten Maschinen überlebten lediglich 45 den Krieg. 26 davon konnte die Deutsche Bundesbahn in ihren Bestand einreihen. Ganz anders als ursprünglich geplant begann die große Karriere für die 03.10 erst nach ihrer „Entkleidung‟ und Aufarbeitung. Bis 1966 versahen diese edlen Renner, zuletzt noch mit neuen Hochleistungskesseln, ihre Dienste im hochwertigen Schnellzugverkehr bei der DB.
Doplňkové parametry
| Kategorie: | H0 - Parní lokomotivy |
|---|---|
| EAN: | 9005033731205 |
| ? Měřítko: | H0 |
| ? Žel. správa: | DB Německo |
| ? Epocha: | III |
| Stát: | Německo |
| ? Výrobce: | ROCO |
| V prodeji od: | Novinka 2021 |
| ? Sklad u výrobce: | vyprodáno |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
