H0 - DCC/ZVUK/KOUŘ/SPŘÁHLO - Parní lokomotiva BR 80 018, DRG, Ep. II / ESU 31652

Kód: 31652ESU
Novinka
12 499 Kč 10 330 Kč bez DPH
Na cestě od výrobce
Možnosti doručení

dynamický generátor kouře

Detailní informace

Detailní popis produktu

TOP MODEL, to nejlepší co se dá koupit.... Další fotky jsou i jiných verzí, které ESU vyrobilo.
Všechny verze lze u nás objednat, i ty které nemáme na e-shopu

Kovový podvozek, rám, vodní nádrže a komín, vzhled z roku 1936

• Univerzální elektronika DC/AC.

• Bezjádrový motor se setrvačníkem.

• Mikrodékodér LokSound 5 pro provoz DCC, Motorola®, M4 a Selectrix®.

• Automatická registrace přes RailComPlus® s odpovídajícím vybavením centrálních jednotek DCC.

• Automatická registrace s centrálními jednotkami Märklin® mfx.

• Kondenzátor PowerPack pro nepřerušitelný zdroj napájení

• Pulzní dvojitá kouřová jednotka pro kouř a páru z válců synchronizovaná s LokSound

• Dvojité reproduktory s velkými zvukovými kapslemi pro maximální požitek ze zvuku

• Univerzální elektronika s plug-in AC-pickup-shoe a přepínačem pro přepínání mezi 2-kolejovým a 3-kolejovým provozem

• Digitálně dálkově ovládané spřáhla

• Osvětlení podvozku

• Kovová kola

• Posádka lokomotivy v kabině

• Součástí balení jsou leptané obtisky pro vlastní montáž.

• Minimální poloměr pro provoz = 360 mm

• Délka přes nárazníky = 114 mm

Digitální dekodér, generátor kouře se synchronizací s koly a zvukem, LokSound V4.0 M4  + Power Pack kondenzátor, digitální spřáhla

VIDEO

Pokud máte zájem o jiné lokomotivy nebo výrobky ESU, napište nám mail, cenu a termín dodání Vám sdělíme. 

LOKOMOTIVA dostupnost a popis +   Odkaz na web ESU  + Engineering Edition 

Standardní program parních lokomotiv německé státní železniční společnosti (DRG) zahrnoval také tříosou řadu pro těžké posunovací práce. Pro tuto řadu DRG stanovila maximální zatížení nápravy 17,5 t, které bylo díky několika trikům při přejímacích zkouškách mírně překročeno na 18,1 t. Tato řada co nejlépe využívala kolejové zařízení v seřaďovacích nádražích a průmyslových oblastech v blízkosti velkých měst. Na rozdíl od četných, většinou větších lokomotiv z dob státních drah byly lokomotivy řady 80 výkonnější a úspornější. Díky svým výkonným kotlům byly tyto lokomotivy s trojitou spřaženou nápravou přezdívány „Bulli“ (Bulli). Navzdory nepopiratelným výhodám moderního designu se DRG kvůli obtížné ekonomické situaci omezila na 39 kusů zakoupených v letech 1928 a 1929. Lokomotivy jezdily většinou na osobních nádražích maximální povolenou rychlostí 45 km/h (28 mph). Do roku 1966 zmizely tyto spolehlivé lokomotivy z seřaďovacích nádraží obou německých státních drah. Lokomotivy V60 obou konstrukcí poskytovaly podobný tažný výkon, ale díky vyšší maximální rychlosti byly ještě univerzálnější. S méně než 40 lety však lokomotivy řady 80 zdaleka nebyly zastaralé. Obě státní železnice používaly lokomotivy Bullis v opravnách nebo je prodávaly průmyslovým podnikům či uhelným dolům, které tyto osvědčené lokomotivy s vděčností využívaly. Například několik lokomotiv řady 80 pracovalo v uhelných dolech v Porúří.  Tam byly dokonce používány k tažení vnitrostátních osobních vlaků. Posledními provozuschopnými lokomotivami Bullis byly 80 036 a 80 039 z Hamm Museum Railway, které byly převedeny do Veluwsche Stoomtrein Maatschappij (VSM) v Nizozemsku. 80 009 z Deutsche Reichsbahn má zvláštní status, protože je jedinou lokomotivou státních drah, která byla během éry NDR prodána soukromé osobě. Strojvedoucí Klaus Hollenbach lokomotivu v roce 1981 s velkým úsilím získal, přepravil ji vlastní silou a na svém soukromém pozemku postavil pro svou 80 009 lokomotivovou remízu a krátkou „vedlejší kolej“, na kterou byla v roce 1982 pomocí dvou mobilních jeřábů zvednuta na koleje.

Doplňkové parametry

Kategorie: H0 - Parní lokomotivy
EAN: 4044645311066
? Měřítko: H0
? Žel. správa: DRG Německo
? Epocha: II
? Dekodér: zvukový SOUND, kondenzátor
Vylepšení modelu: synchronizace zvuku a kouře, ovládané spřáhlo, kouřový generátor
? Rozměr mm: 114
? Poloměr mm: 360
Stát: Německo
? Výrobce: ESU
V prodeji od: Novinka 2025
Aktualizace popisu: 5.9.2025
? Platba: platba možná pouze převodem nebo kartou
Typ osvětlení: osvětlení podvozku, 2x přední bílá na obou stranách

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola

ESU electronic solutions, Ulm GmbH, Edisonallee 29, DE -89231 Neu-Ulm
E-Mail: info@esu.eu

ESU je především výrobce digitálních komponent, ale též vozidel v H0. Zboží se kvůli vysoké ceně dopravy objednává jednou za 2 měsíce, pokud se ale sejde dostatek objednávek, tak i hned. Např. při objednání lokomotivy z edice Engineering Edition se model expeduje od výrobce ihned. Dodací lhůta na drobné položky, které nejsou skladem může být jinak běžně 14-60 dnů. Při nákupu DCC komponent je většinou od 10 kusů sleva. Výrobky ESU nemají většinou od výrobce kompletní český manuál, proto poskytujeme jen základní manuál k provozu.

KATALOG DIGITAL ESU 2019/2020   +   KATALOG LOKOMOTIVY A VOZY ESU 2019

Odkaz na výrobce   Odkaz na letáky a katalogy