N - DCC/ZVUK parní lokomotiva 01 102 DB / Fleischmann 714575
Kód: 714575FLDetailní popis produktu
Novinka 2023
Model v měřítku 1:160, rozchod kolejí 9 mm. Modelová železnice N.
Parní lokomotiva německých spolkových drah 01 102 s dekodérem ZIMO MS590N18
■ Přední podvozek s koly o průměru 1 000 mm.
■ Kotel v původním provedení
■ Větrné deflektory Witte
■ Použití ve vysoce výkonné expresní vlakové dopravě
■ Tender 2'2' T 34
■ Volný průhled mezi kotlem a podvozkem
■ Digitálně přepínatelné osvětlení kabiny řidiče a pohonné jednotky
Dvouválcové lokomotivy řady 01 jsou považovány za první expresní lokomotivy postavené podle standardního konstrukčního programu. Po druhé světové válce si DR zachoval původní design s velkými Wagnerovými kouřovými deflektory a vzduchovými a napájecími čerpadly ve výklencích kouřové komory. Naproti tomu DB je časem posunul do středu vozidla, čímž dosáhl lepšího výhledu na trať. Téměř současně byly velké kouřové deflektory nahrazeny deflektory typu Witte a byla vyměněna většina cirkulačních desek.
První stavební série byly vybaveny předními koly o průměru 800 mm a byly schváleny pro rychlost 120 km/h. Od modelu 01 102 se používala náběžná kola o průměru 1 000 mm a zesílené brzdy, což umožnilo zvýšit maximální rychlost na 130 km/h. Stroje jezdily až do roku 1939.
Do roku 1939 jezdily lokomotivy s nýtovanými tendry 2'2' T 32. Po tomto datu dostaly nové dodávky svařované tendry 2'2' T 34 a již provozované lokomotivy byly postupně odpovídajícím způsobem přestavěny.
Dampflokomotive 01 102 der Deutschen Bundesbahn.
■ Vorlaufdrehgestell mit 1.000 mm Laufrädern
■ Kessel in Ursprungsausführung
■ Witte-Windleitbleche
■ Einsatz im hochwertigen Schnellzugverkehr
■ Tender 2’2’ T 34
■ Freier Durchblick zwischen Kessel und Fahrwerk
■ Führerstands- und Triebwerksbeleuchtung digital schaltbar
Die Zweizylindermaschinen der Baureihe 01 gelten als die ersten Schnellzuglokomotiven, die nach den Einheitsbauprogramm entstanden sind. Die ursprüngliche Ausführung mit den großen Wagner-Windleitblechen und den Luft- und Speisepumpen in den Rauchkammernischen behielt die DR nach dem 2. Weltkrieg bei. Die DB verlegte sie dagegen im Laufe der Zeit in die Fahrzeugmitte und erreichte dadurch eine bessere Sicht auf die Strecke. Fast gleichzeitig tauschte sie die großen Windleitbleche gegen jene der Bauart Witte und änderte die Umlaufbleche zum großen Teil.
Die ersten Baulose waren mit Vorlaufrädern von 800 mm Durchmesser ausgestattet und für 120 km/h zugelassen. Ab 01 102 benutzte man Vorlaufräder von 1.000 mm und verstärkte Bremsen, wodurch die zugelassene Höchstgeschwindigkeit auf 130 km/h hinaufgesetzt werden konnte.
Bis zum Jahr 1939 liefen die Maschinen mit den genieteten Tendern der Bauart 2‘2‘ T 32. Nach diesem Zeitpunkt erhielten die Neuablieferungen die geschweißten Tender 2‘2‘ T 34, die bereits im Dienst stehenden Lokomotiven wurden nach und nach entsprechend umgerüstet.
Doplňkové parametry
Kategorie: | N - Parní Lokomotivy |
---|---|
? Měřítko: | N |
? Žel. správa: | DB Německo |
? Epocha: | III |
? Dekodér: | zvukový SOUND, MS590N18 |
? DCC konektor: | NEM 662 Next18 |
Stát: | Německo |
? Výrobce: | Fleischmann |
V prodeji od: | Novinka 2023 |
? Sklad u výrobce: | vyprodáno |
Položka byla vyprodána… |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Odkaz na výrobce Odkaz na letáky a katalogy
Katalog příslušenství: FLEISCHMANN 2020 / Katalog příslušenství: FLEISCHMANN 2016
Zde geometrie kolejiva bez podloží velikost N
Zde geometrie kolejiva s podložím velikost N